A modern, nagy terhelésnek kitett gumiabroncsok töltésére egyre gyakrabban alkalmaznak nitrogént. A nitrogén első alkalmazása ezen a területen a vadászgépek abroncsainak töltése volt: ezek az abroncsok leszálláskor óriási igénybevételnek vannak kitéve. Ezt követte az autó- és motorsportban használt gumiabroncsok nitrogénnel történő töltése, majd a nehézgépjárművek abroncsai. Ma már a nitrogénnel történő töltés erősen lecsökkent költsége miatt a nitrogén javasolható a közúti forgalomban résztvevő „átlagos” járművek számára is.
– Stabilabb nyomástartás :
– Megnövelt gumi élettartam:
– Korrózió kizárása:
A sűrített levegő minden esetben jelentős mennyiségű vízgőzt tartalmaz. Meleg, párás nyári napokon a víz mennyisége kondenzációhoz is vezethet. A köpenyen belüli térben a (különösen, ha a gumi felmelegedett) korrózió léphet fel. Ezzel szemben a nitrogén gáz száraz (emiatt használják pl. érzékeny elektronikai eszközök tárolására is) s nitrogén töltés esetén korrózió nem léphet fel.
– Kisebb felmelegedés:
A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, a nitrogénnel töltött gumiabroncsok 10-20 %-al kevésbé melegednek fel, mint a levegővel töltött abroncsok. Ennek pontos mechanizmusa nem ismert, de a hatása egyértelműen előnyös.